zondag 25 maart 2012

denken, durven, doen

Nu er eindelijk zicht is op wat ik precies met mijn bedrijf wil doen, is het zaak spijkers met koppen te slaan. Maar waar moet je beginnen? Want al zeker twee jaar lang ben ik allerlei relevante informatie aan het verzamelen en schrijf ik opkomende hersenspinsels direct op. Al dat denken heeft inmiddels geresulteerd in een vrij compleet idee. En een flinke stapel brochures en losse aantekeningen die eigenlijk uitgewerkt moeten worden in een overzichtelijk computerbestand.

Nu het idee inmiddels ingrijpend veranderd is, kan het merendeel van de aantekeningen waarschijnlijk rechtstreeks de prullenmand in en moet de eerste versie van het ondernemingsplan ge-upgrade worden naar versie 2.0. En hoewel de tijd die je in het schrijven van een ondernemingsplan stopt nog geen garantie biedt dat het bedrijf er daadwerkelijk zal komen, helpt het je wel om je ideeën te ordenen en de haalbaarheid van je plannen te onderzoeken.

Dat de plannen haalbaar zouden moeten zijn, is me inmiddels wel duidelijk geworden. Er zijn geen grote investeringen nodig om een dergelijk bedrijf op te starten en ik verwacht met mijn bedrijf in een behoefte te kunnen voorzien. Na 10 jaar hetzelfde werk gedaan te hebben is het daarnaast een mooie kans om mijn leven een andere wending te geven. Een wending die mij bovendien de kans zal geven van betekenis te zijn op moeilijke momenten in een mensenleven.

Iemand vertelde mij echter dat er voor het verwezenlijken van een plan drie d's nodig zijn: denken, durven en doen.
Van de eerste kan ik zeggen dat ik hiervoor met glans geslaagd ben. Nu gaat het echter op de andere twee aankomen. Binnenkort ga ik contact opnemen met een bedrijf dat mijn bedrijfsfilosofie kan vertalen naar een aansprekend logo. Een stap die niet alleen 'gezicht' geeft aan mijn plannen maar ook de eerste zakelijke uitgave zal zijn. En dan worden die andere twee d's gewoon vanzelf een eitje!


Toch....?  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten