maandag 29 augustus 2011

Revolutie

De laatste paar weken voltrekt zich een heuse revolutie in Huize Vrouw-en-Zaken. En voordat je nu visioenen krijgt van geweld en bloedvergieten: dat is hier gelukkig nooit aan de orde. Of de oorzaak nu ligt in de grotere hoeveelheid tijd, nu beide dochters de hele dag naar de middelbare school zijn; in de vorderende leeftijd of er misschien gewoon sprake is van voortschrijdend inzicht, is mij ook nog niet helemaal duidelijk.  Maar toch, er voltrekt zich hier wel een ongekend proces.

Wat er aan de hand is...? Sinds een aantal weken wordt Huize Vrouw-en-Zaken gereorganiseerd! Manlief heeft namelijk sinds kort helemaal de smaak te pakken van het organiseren van verschillende zaken. Voorheen hield hij al wel van een opgeruimd huis, maar zelf had hij een geheel eigen wijze van 'ordenen' van bijvoorbeeld het gereedschap in de schuur of onze foto's op de computer. Mij was deze manier van organiseren al lang een doorn in het oog, maar vanwege tijdgebrek van mijzelf en algehele ontkenning en desinteresse bij Manlief, stonden deze projecten al langere tijd op mijn denkbeeldige to-do-list.

En nu opeens wordt er van alles aangepakt. Met als gevolg dat in de schuur spullen een vast plekje gevonden hebben en deze twee keer zo groot lijkt, en de foto's voor een groot deel terug te vinden zijn op jaartal, maand en onderwerp. Heerlijk!
Zelf heb ik me, als gevolg van de extra besteedbare uren, met hernieuwd enthousiasme op de administratie gestort. De volle postbakken van zowel onze zakelijke als privé-administratie zijn uitgespit, opgeruimd en voor het merendeel afgehandeld. Bovendien heeft Manlief het ook nog eens voor elkaar gekregen dat de bestanden van onze zakelijke computer toegankelijk zijn vanaf de laptop. Een grote stap voorwaarts! Want aangezien het kantoor regelmatig bezet wordt door zakelijke activiteiten, en ik daardoor met diverse administratieve zaken nogal eens uitwijk naar de keukentafel, komt dit de efficiency behoorlijk ten goede.

We zijn dan ook goed op weg naar een (nog) beter georganiseerd leven. Want beginnen met organiseren werkt aanstekelijk. Gaandeweg duiken er steeds weer nieuwe dingen op die al lang eens geregeld moesten worden en nu opeens zomaar aangepakt worden.

Een opgeruimd huis is, zegt men, ook een opgeruimd hoofd. En dat biedt weer ruimte aan de ontwikkeling van mijn eigen bedrijf. Zo is er nu eindelijk een ontwerp van een logo, opzet van een advertentie, een ontwerp voor briefpapier en wordt er verder gewerkt aan het ondernemingsplan.

Want je hoeft niet altijd hard te rennen om je doel te bereiken, ook stap voor stap kom je er uiteindelijk. Met dank aan Manlief, dat wel.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten